Humor jest wciąż obecny w różnych formach w naszym codziennym życiu. Niezależnie od jego rejestru, korzyści, jakie można z niego czerpać, są wielorakie. W miejscu pracy tworzy dobrą atmosferę, zwiększa motywację, zmniejsza stres i poprawia wydajność oraz warunki pracy. Dla tych, którzy wciąż wahają się, czy promować tę praktykę w swojej firmie, oto osiem powodów, dla których warto używać humoru w swojej firmie.
Spraw, aby ludzie chcieli pracować w Twojej firmie
Spędzasz dużo czasu w biurze i w obecności różnych interesariuszy w Twojej firmie. To, że poważnie podchodzisz do swojego biznesu, nie oznacza, że musisz tworzyć surową atmosferę w swojej firmie. Nie śmiejąc się z żartów innych ludzi lub samemu nie robiąc sobie żartów, nadajesz ton, który nie wzbudza śmiechu. W rezultacie w Twojej obecności może zapanować nieciekawa atmosfera. Jednak ludzie są bardziej skłonni do pracy z chwilami relaksu, nawet jeśli praca jest ciężka, niż w atmosferze, która jest związana tylko z wykonywaną pracą. Choć oczywiście nie chodzi o to, by przez cały dzień robić jednoosobowe przedstawienia, humor może być pozytywny, zwłaszcza jeśli prowadzisz rekrutację. Kandydat, który widzi, że dobry humor jest obecny w waszych zespołach, będzie miał tendencję do projekcji siebie w waszych zespołach. Niech Twoje poczucie humoru, oczywiście w granicach stosowności, stanie się Twoim prawdziwym atutem!
Zmniejszenie stresu i napięcia
Kiedy znajdziesz się w stresującej sytuacji, być może zauważyłeś, że w niektórych przypadkach może pojawić się szalona chęć do śmiechu. Jest to naturalna reakcja. Dokładniej, jest to emocjonalna i fizyczna reakcja, która odpręża ciało. Warto wiedzieć, że śmiech stabilizuje pracę serca i obniża ciśnienie krwi. Innymi słowy, jest to antidotum na stres.
Dlatego niemalże obowiązkiem jest używanie humoru lub przekazywanie zabawnych rzeczy, aby stres nie był wszechobecny. Humor może być zatem lekarstwem, na przykład, gdy pojawia się coraz więcej nagłych wypadków, aby rozładować ciśnienie! Ta sprytna i skuteczna technika jest szybkim sposobem na pozbycie się presji. Należy jednak uważać, aby używać go mądrze: nie każdy jest dobrym odbiorcą!
Pokazanie swojej ludzkiej strony
W oczach swoich pracowników odgrywasz czasem rolę złego faceta, który jest zbyt surowy i nigdy nie żartuje, i nie zawsze ma ku temu powody! Ten wizerunek można zasadniczo wytłumaczyć hierarchiczną pozycją, która jest wyższa od pozycji pracowników i budzi szacunek.
Stosowanie humoru w życiu codziennym pomaga przełamywać istniejące bariery, łagodzić napięcia i stawiać wszystkich na równi. W ten sposób można sprawić wrażenie przyjaznego, a jednocześnie stworzyć więź z pracownikami. Używanie humoru nie oznacza, że nie ma dystansu między Tobą a Twoimi pracownikami. Sztuką jest znaleźć właściwą równowagę! To sprawi, że będziesz wyglądać bardziej ludzko i pokaże, że Ty też możesz być profesjonalny i fajny jednocześnie.
Stymulowanie kreatywności
Przygotowanie odpowiednich żartów wymaga czasem, wbrew pozorom, prawdziwego pomyślunku i dawki kreatywności. Dlaczego więc nie połączyć humoru z pracą? Nie tylko zmusi Cię to do przemyślenia pomysłów, ale także da Ci nową perspektywę. To świetny sposób na połączenie rzeczy, o których wcześniej nie pomyśleliście i rozwinięcie nowych pomysłów (zwłaszcza, że innowacyjność jest kluczowa). Praktyka ta znana jest z tego, że poprawia nastrój i jest prawdziwym wzmacniaczem kreatywności.
Pomaganie w budowaniu zaufania
Humor to wciąż najlepszy sposób na pokazanie swojej osobowości, poza stroną zawodową. Na pewno jesteś nadal bardzo miłą osobą w życiu codziennym! Ale kiedy siedzisz przy biurku, często jesteś zmuszony do wzmocnienia się i zmiany swojego zachowania.
Opowiedzenie dowcipu lub anegdoty przed jednym z kolegów sprawi, że zrzucisz maskę i pokażesz swoje prawdziwe oblicze. W ten sposób wytworzysz atmosferę zaufania między Tobą a ludźmi, z którymi masz do czynienia i ułatwisz sobie relacje. Humor pozwala Ci się ujawnić, co wzbudza zaufanie.
Podniesienie morale i produktywności
Czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się przeciągać pracę w biurze? Jeśli tak, nie jesteś w pełni zaangażowany w to, co robisz i możesz być powolny w wykonywaniu zadań. Tworzenie pozytywnej atmosfery poprzez humor będzie miało tendencję do zwiększania morale wszystkich w firmie, jak również Twoje własne. Możesz nawet uczynić z tego rytuał (ale nie wymuszony) porannego żartu.
Czy nie jest dobrze dla wszystkich, aby dobrze rozpocząć dzień? Praktykowanie humoru w ciągu dnia sprawi, że dzień będzie wydawał się krótszy, a produktywność większa. Patrząc na swoje działania z humorem, a nawet żartując z nich, praca będzie łatwiejsza do wykonania i będziesz wykazywał więcej entuzjazmu. W rezultacie poziom Twojej produktywności powinien wzrosnąć.
Stań się bardziej dostępny
Humor jest uniwersalny, choć nie wszyscy mają takie samo poczucie humoru. Praktykując ją, będziesz postrzegany jako osoba bardziej przystępna i otwarta. Wydajesz się też bardziej ludzki i otwarty na dyskusję. W rezultacie pracownicy będą łatwiej do Ciebie przychodzić, a komunikacja będzie przebiegać sprawniej.
I odwrotnie, osoba, która nie ma poczucia humoru lub nigdy go nie używa, będzie sprawiała wrażenie bardziej wrogiej i pracownicy będą do niej mniej przychodzić. Dostarczy Ci również informacji zwrotnych na temat wewnętrznych relacji w Twojej firmie, co może być więcej niż przydatne.
Spraw, aby Twoja firma wyróżniała się z tłumu
Wykorzystanie humoru w relacjach z klientami może sprawić, że Twoja firma wyróżni się z tłumu. Wyróżnienie się w ten sposób zapewni jej bardziej przychylny i atrakcyjny wizerunek w oczach klientów. Technika ta może być również wykorzystana do zatrzymania potencjalnych klientów, których przyciąga takie podejście.
Odmłodzenie wizerunku Twojej firmy w świadomości konsumentów. Nie wahaj się połączyć humoru z marketingiem! Należy jednak upewnić się, że jesteś naprawdę zabawny i że nie obrażasz ludzi. Bądź ostrożny, ponieważ istnieje cienka linia i sprawdzanie, czy jesteś naprawdę zabawny, nie jest dobrą opcją. Zauważ, że niektóre firmy nie wahają się podejmować ryzyka, zwłaszcza gdy ich social media manager odpowiada niezadowolonym klientom.